21-letni obywatel Łańcuta padł ofiarą oszustwa – stracił niemal 10 tys. złotych

W ostatnim czasie, młody mieszkaniec Łańcuta zdecydował się na złożenie skargi w komisariacie policji w swoim mieście. Mężczyzna, który jest zaledwie 21-letni, stał się celem oszusta i stracił znaczną sumę pieniędzy – blisko 10 tysięcy złotych. Sytuacja ta miała miejsce po tym, jak postanowił on wystawić swój towar na sprzedaż poprzez jedno z popularnych portali ogłoszeniowych.

Już kilka chwil po publikacji ogłoszenia, pojawił się ktoś, kto wyraził chęć nabycia przedmiotu. Niestety, okazało się to być tylko zmyślonym pretekstem do przeprowadzenia oszustwa. Sprzedający otrzymał wiadomość zawierającą link, który – kliknięty – przenosił go na stronę imitującą serwis bankowości elektronicznej. Został tam poproszony o zalogowanie się do swojego konta bankowego, co niestety uczynił.

Kiedy już uwierzył w autentyczność strony, skontaktował się z nim mężczyzna podający się za pracownika instytucji bankowej. Sprawca oszustwa poinformował pokrzywdzonego 21-latka o rzekomym błędzie, który miał miejsce podczas transakcji oraz o konieczności zwrócenia nienależnie pobranej z konta „kupującego” kwoty. Wykorzystując zaufanie ofiary, podczas rozmowy telefonicznej przekonał ją do oddania nadpłaty poprzez generowanie kodów BLIK.

Naiwność młodego mężczyzny spowodowała, że wykonał on wszystkie instrukcje podszywającego się pod pracownika banku oszusta, co skutkowało zatwierdzeniem przychodzących kodów BLIK. Niestety, to wystarczyło, aby przestępca mógł wyprowadzić z konta ofiary prawie 10 tys. złotych.