Dopłaty do uruchamiania nierentownych przewozów mają zachęcić do odtworzenia zlikwidowanych połączeń autobusowych. Rząd przeznaczy w tym roku 300 mln zł na dofinansowanie Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Samorząd będzie musiał dopłacić do kwoty deficytu danego przewozu nie mniej niż 10 proc. środków własnych.

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej autorstwa ministra infrastruktury.

 

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych

 

Zgodnie z projektem powstanie Fundusz rozwoju przewozów autobusowych, z którego dofinansowywane będzie przywracanie lokalnych połączeń autobusowych. Dofinansowanie ma dotyczyć linii komunikacyjnych niefunkcjonujących od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem ustawy w życie oraz linii, na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po jej wejściu w życie.

 

Zdaniem rządu, dzięki temu mieszkańcy mniejszych miejscowości będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. Zwiększenie siatki połączeń autobusowych stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd był utrudniony lub niemożliwy. Odbudowa lokalnego transportu publicznego jest jednym z elementów tzw. Nowej piątki PiS.

Prywatni przewoźnicy realizują rentowne połączenia, samorządy nie mają środków

Premier Mateusz Morawiecki powiedział, że odtwarzając połączenia autobusowe, rząd postanowił zmierzyć się z problemem cywilizacyjnym. Obecnie większość przewozów realizują przewoźnicy prywatni, którzy wykonują regularne przewozy na liniach rentownych, a nierentowne zamykają, skazując wielu mieszkańców, zwłaszcza z mniejszych miejscowości, na wykluczenie transportowe. Z kolei samorządy mówią o braku środków na organizację przewozów o charakterze użyteczności publicznej. – czytaj więcej

Źródło: www.prawo.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę umieścić swój komentarz
Proszę umieścić swoje imię