Serce lubi wysiłek dynamiczny, np. nordic walking, bieganie i pływanie, a niewskazane są ćwiczenia statyczne i izometryczne wzmacniające mięśnie, np. podnoszenie ciężarów – przekonuje kardiolog dr hab. Ewa Jędrzejczyk-Patej. Aktywność fizyczną najlepiej rozłożyć na cały dzień.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, żeby być aktywnym fizycznie co najmniej pięć razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut. Oznacza to, że na wysiłek fizyczny należy przeznaczyć tygodniowo przynajmniej 150 minut. Jednak nie wszystkie ćwiczenia są korzystne dla serca.

Dr hab. Ewa Jędrzejczyk-Patej z Sekcji Rytmu Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego podkreśla, że serce preferuje wysiłek dynamiczny, czyli taki jak bieganie i pływanie oraz nordic walking, czyli marsz z wykorzystaniem kijków angażujący większość mięśni. „Warto spróbować także jazdy na rowerze, ćwiczyć na basenie oraz uprawiać taniec – o ile tylko kondycja na to pozwala” – dodaje.

Według niej niewskazane są ćwiczenia statyczne i izometryczne wzmacniające mięśnie, na przykład podnoszenie ciężarów. Zdaniem specjalistki, która pracuje w Śląskim Centrum Chorób Serca w Zabrzu, taki trening nie wpływa na – czytaj więcej

PAP – Nauka w Polsce

zbw/ agt/

Źródło: FUNDACJA PAP

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę umieścić swój komentarz
Proszę umieścić swoje imię