71-letni mieszkaniec miasta Łańcut, który padł ofiarą oszustwa w sieci, zgłosił zdarzenie do lokalnej siedziby policji w dniu poprzedzającym. Utrata znacznej sumy pieniędzy nastąpiła w wyniku próby zawarcia transakcji online.
Poszkodowany zamieścił ogłoszenie o sprzedaży przedmiotu na jednym z popularnych portali społecznościowych. Nie upłynęło dużo czasu, a na scenę wkroczył rzekomy „nabywca”, który zadeklarował samodzielne pokrycie kosztów wysyłki i zorganizowanie firmy kurierskiej do odebrania towaru.
Wkrótce potem senior otrzymał telefon od kobiety, która zaprezentowała się jako pracownik firmy transportowej. Podczas rozmowy telefonicznej, przebiegłe oszustki udało się namówić mężczyznę na podanie dodatkowych informacji dotyczących jego rachunku bankowego i karty płatniczej, jak również kodów otrzymanych w wiadomościach SMS. Te szczegóły pozwoliły przestępcom na bezprawne wyjęcie niemalże 20 tysięcy złotych z konta niewinnego 71-latka.